Utrata dowodu osobistego
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Zawiadomienie o utracie dowodu osobistego:
Komórka organizacyjna
Stanowisko d/s Obywatelskich i Wojskowych - pokój nr 15
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób realizacji
Od ręki.
Podstawa prawna
Podstawa prawna: art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz.U. z 2001r. Nr 87, poz. 960 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
Osoba, która utraciła dowód osobisty, jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy organ gminy. Organ ten wydaje zaświadczenie o utracie dowodu osobistego, ważne do czasu wydania nowego dokumentu.